Van onzichtbaar werk naar een zichtbaar werkgeversmerk

Als netwerkbeheerder zijn de werkzaamheden van Liander bijna letterlijk onzichtbaar. Met ruim 7.000 voornamelijk technische medewerkers van MBO tot WO opgeleid, is het wel van belang om als werkgever zichtbaar en aantrekkelijk te zijn in een krapper wordende arbeidsmarkt.

Concreet zijn de geformuleerde doelstellingen:

  • Naamsbekendheid in gekozen doelgroepen minimaal gelijk houden.
  • Stijging zien op de score van imagoaspecten zoals ‘innovatief’ en ‘persoonlijke ontwikkeling’.
  • Verhoging percentage van doelgroep die een positieve houding heeft ten opzichte van werken bij Liander.
Responsive design
Campagne fotografie van de advertenties

Strategie

Corporate heeft Liander drie strategische thema’s benoemd, die ook een plaats dienen te krijgen binnen de employer branding campagne:
1. Onbezorgde toegang tot energie
2. Duurzaamheid
3. De energietransitie

Voor deze ambitieuze doelstelling zoekt Liander nieuwe medewerkers, die willen vormgeven aan toekomstige energieoplossingen. Gekozen is om niet de medewerker maar de klant en het vormgeven van de ambitie centraal te stellen in de campagne.

Creatief concept

De klant staat letterlijk centraal in de employer branding campagne. Door de ambitie van Liander te benoemen en deze te koppelen aan de (toekomstige) situaties van klanten, ontstaat een zekere spanning in de uiting en wordt de doelgroep aan het denken gezet. We communiceren zowel de inhoudelijke uitdagingen van (gaan) werken bij Liander als de impact op het dagelijks leven van mensen – nu en in de toekomst.

Het concept is uitgewerkt naar o.a. printadvertenties, een brochure, (video)banners, events en doorgevoerd op de recruitmentsite.

Detail afbeelding van de website
Responsive design
Printcampagne
Employer Branding Brochure

Hoe kunnen we jou helpen?

Ons team kan elke uitdaging op de arbeidsmarkt aan. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Ik wil kennismaken

Meer werk

Kennismaken?

Bedankt voor je interesse in onze dienstverlening. Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen een dag contact met je op. Je kunt ook een e-mail sturen naar enquiries@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Opdrachtinformatie

Validatie

Wat ik nog wilde zeggen…

Heb je een vraag, suggestie, recept voor onze chef of gewoon een goed idee? We horen het graag! Vul onderstaande gegevens in of stuur een mailtje naar contact@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Vraag / Suggestie / Idee / …

Validatie

Sluiten