Selecterend werven via de broekzak van je doelgroep

Hoe werf je kwalitatief betere kandidaten voor het elitekorps van Defensie?

Probleemstelling

Voor veel jongens is het een droom: Commando worden. En voor de meesten blijft het bij dromen. Al jaren heeft het Korps Commandotroepen niet te klagen over het aantal kandidaten die Commando willen worden, maar laat de kwaliteit te wensen over. Tijdens de eerste stap in de selectieprocedure, de Kennismakingsdagen Korps Commandotroepen, blijkt dat veel kandidaten onvoldoende voorbereid zijn op de fysieke én mentale vereisten om Commando te worden. Ondanks het feit dat Defensie van tevoren communiceert over de zwaarte van de functie en de toelatingseisen. Blijkbaar is er grover geschut vereist.  

Strategie

Jongeren uit de doelgroep – sportieve jonge mannen tussen de 18 en 25 jaar – hebben onvoldoende inzicht in wat het van je vraagt om Commando te worden. Dat konden we ze nogmaals gaan vertellen, maar we hebben gezocht naar een manier die meer impact heeft en die kandidaten dit zelf laat ervaren. Bijvoorbeeld om overal en 24/7 klaar te moeten staan voor actie. Maar ook hoe je moet omgaan met de onzekerheid van niet weten wanneer iets gebeurt, wat er gaat gebeuren, hoe lang dat duurt, etc. Koppel die elementen aan het huidige mediagedrag van de doelgroep en een mobiele app was volgens ons hét middel om de doelgroep dit zelfinzicht te bieden.

Het trainingsschema in de app traint kandidaten in 6 weken naar het vereiste basisniveau

Concept

We ontwikkelden een speciale trainingsapp voor potentiële Commando’s: KCT. Met deze app kunnen potentiële kandidaten zelf ontdekken of zij fysiek én mentaal fit genoeg zijn om kans te maken op een plek bij het elitekorps van de Nederlandse krijgsmacht. Centraal staat een fysiek trainingsschema waarmee kandidaten in 6 weken tijd hun conditie en kracht kunnen verbeteren. Duidelijke instructievideo’s zorgen ervoor dat alle oefeningen correct worden uitgevoerd.

Maar behalve fysiek daagt de app gebruikers ook mentaal uit. Via speciale ‘mentale missies’, die kunnen worden vrijgespeeld door de fysieke trainingen goed te doorlopen, krijgen gebruikers inzicht in welke eigenschappen ze in de basis moeten bezitten om Commando te kunnen worden. En dat ze hiervoor ook sterk tussen hun oren moeten zijn.

De app geeft gebruikers letterlijk beeld en geluid over het Korps Commandotroepen

Media

Via (mobiele) banners en advertenties op social media werd de lancering bekendgemaakt. Geïnteresseerde bezoekers landden op werkenbijdefensie.nl/commando waar meer informatie over het korps en de werkzaamheden te vinden is, onder meer verpakt in de 13 minuten durende documentaire ‘TaskFoce 55’. Op de site kan eenvoudig worden doorgeklikt naar de App Store en Google playstore, waar de app gratis te downloaden voor iOS en Android smartphones.

Via targeted (moblie) media werd de app onder de aandacht gebracht

Resultaten

In de eerste twee maanden sinds de livegang werd de KCT app ruim 11.000 keer gedownload (ruim 6.000 keer op een Android toestel en bijna 5.000 keer op een iPhone). Een mooie start, en we streven er samen met Defensie naar om de KCT app een structurele plek te geven binnen de werving en selectie van het Korps Commandotroepen.

In twee maanden tijd werd de KCT app ruim 11.000 gedownload.

Benieuwd hoe fit je moet zijn om Commando te kunnen worden? Download de app nu!

Hoe kunnen we jou helpen?

Ons team kan elke uitdaging op de arbeidsmarkt aan. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Ik wil kennismaken

Meer werk

Kennismaken?

Bedankt voor je interesse in onze dienstverlening. Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen een dag contact met je op. Je kunt ook een e-mail sturen naar enquiries@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Opdrachtinformatie

Validatie

Wat ik nog wilde zeggen…

Heb je een vraag, suggestie, recept voor onze chef of gewoon een goed idee? We horen het graag! Vul onderstaande gegevens in of stuur een mailtje naar contact@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Vraag / Suggestie / Idee / …

Validatie

Sluiten