Hoe verlaag je de lat voor een baan op hoog niveau?

Probleemstelling

Luchtverkeersleiding Nederland ondervindt al geruime tijd problemen om voldoende geschikte kandidaten in haar opleidingstraject te krijgen. En dat terwijl de doelgroep vrij breed is: wie minstens 17 jaar oud is en minimaal een vwo-diploma heeft, kan al solliciteren. De in het verleden gevoerde campagnes, waarin de nadruk werd gelegd op de complexiteit van het werk en de bijbehorende selectie-eisen, zorgden er waarschijnlijk voor dat potentiële kandidaten zichzelf te snel ongeschikt achten voor deze verantwoordelijke baan.

Strategie

Luchtverkeersleider is een bijzondere baan, waar kandidaten om verschillende redenen voor kiezen. Voor de één is dat de wereld van internationale luchtvaart, voor een ander het inhoudelijke aspect van steeds weer een complexe puzzel oplossen. Of de combinatie van die twee. Ook de achtergrond van luchtverkeersleiders is zeer divers; van vwo’ers tot hbo communicatie tot zelfs afgestudeerde geologen. Gezien de probleemstelling was het belangrijk om een drempelverlagende campagne te ontwikkelen, die kandidaten duidelijk maakt dat er in hen misschien ook wel een luchtverkeersleider schuilt. 

Responsive wireframes recruitment site
Responsive design recruiment website

Concept

In de campagne hebben we er bewust voor gekozen om niet direct het werk van de luchtverkeersleider centraal te stellen, aangezien dit de lat om te solliciteren juist kan verhogen. Daarentegen communiceren we met alledaagse situaties waarin een hoofdrolspeler op bijzondere wijze in actie komt. Dit koppelen we op luchtige wijze aan de vaardigheden die een goede luchtverkeersleider in zich heeft. Voor wie zichzelf hierin herkent, volgt als advies het campagnethema: Laat de luchtverkeersleider in je los.

 

Media

De campagne bestaat onder meer uit een serie commercials, die online en in de bioscoop te zien zijn. Ook hebben we spectaculars ingezet op Schiphol, de werkplek voor veel toekomstige luchtverkeersleiders. Daarnaast behoren radiocommercials, banners en advertenties tot de media- en middelenmix. Alle uitingen leiden naar de website luchtverkeersleider.nl, die we bij Maximum hebben vormgegeven. 

Fotografie
Detail luchtverkeersleider.nl

Bekijk de 'making of' van de campagne 'Laat de luchtverkeersleider in je los'

Hoe kunnen we jou helpen?

Ons team kan elke uitdaging op de arbeidsmarkt aan. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Ik wil kennismaken

Meer werk

Kennismaken?

Bedankt voor je interesse in onze dienstverlening. Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen een dag contact met je op. Je kunt ook een e-mail sturen naar enquiries@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Opdrachtinformatie

Validatie

Wat ik nog wilde zeggen…

Heb je een vraag, suggestie, recept voor onze chef of gewoon een goed idee? We horen het graag! Vul onderstaande gegevens in of stuur een mailtje naar contact@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Vraag / Suggestie / Idee / …

Validatie

Sluiten