De mentaliteit maakt het onderscheid

Hoe geef je een opvallende kleur aan het employer brand van een van de grootste telecombedrijven?

Probleemstelling

De vraag van Vodafone luidde:  “Kunnen jullie een employer branding concept ontwikkelen dat aansluit op de overkoepelende conceptgedachte van Vodafone Group: ‘We’re at our best, when you’re at yours’?

Eén concept waarmee Vodafone haar medewerkers en potentiële medewerkers het verhaal van en achter Vodafone kan vertellen. Een verhaal waarmee Vodafone zich onderscheidend positioneert als aantrekkelijke werkgever voor potentiële en bestaande medewerkers.

Ontdek of je de Vodafone mentaliteit hebt door de mentaliteitstest te doen op de recruitmentsite
Power to you!

Strategie

Zoals bij vrijwel iedere opdracht, begonnen we met onderzoek. In dit geval op basis van desk research en het interviewen van medewerkers. Want zoals in elk bedrijf, weten die het best hoe het is om er te werken. Al snel bleek dat er een verschil zit tussen het imago (hiërarchische telecomreus) en de identiteit van Vodafone: een total communications provider die dynamisch, innovatief en gedreven is om doelen te bereiken en hindernissen te overwinnen. Toen we alle puzzelstukjes van het Nederlandse imago, de identiteit en het gewenste imago hadden gedefinieerd, koppelden we die inzichten aan de core beliefs vanuit de Global Group. Niet zozeer het werk wat Vodafone doet is onderscheidend, maar de manier waaróp dat werk gedaan wordt. De belangrijkste conclusie en differentiator wat ons betreft: de mentaliteit is het onderscheid.

De klant dat ben je zelf. We zeggen nee tegen ja-knikkers. Work smart play hard.

Concept

In het concept kiezen we er voor om de campagne puur tekstueel uit te voeren. Met opvallende statements die herkenbaar Vodafone zijn, maar allemaal met een duidelijke mentaliteitsboodschap naar nieuwe medewerkers. Een boodschap waarin je je helemaal herkent. Of helemaal niet. En dat is precies de bedoeling, want het is in niemands belang als een nieuwe medewerker er na drie maanden werken achter komt dat hij toch niet die specifieke Vodafone mentaliteit heeft. 

www.werkenbijvodafone.nl is device onafhankelijk ontwikkeld en is dus goed mobiel te bekijken
Adaptive responsive recruitment website www.werkenbijvodafone.nl
Ja of nee? Aan jouw de keus in deze employer branding test.
Employer branding campagne met echte medewerkers uiteraard.

Doelgroep

Naast het versterken van het werkgeversimago is Vodafone op zoek naar callcenter medewerkers, technische en commerciële professionals, Customer Relationship Management- en Business Intelligence-specialisten. Ook voor haar Commercial, Technical, Financial en HR-traineeships zoekt Vodafone talentvolle starters op universitair niveau die Vodafone in 1 jaar tijd beter kunnen leren kennen.

Media

We ontwikkelden diverse banners, advertenties en social ads voor de belangrijkste wervingsdoelgroepen. Daarnaast ontwierpen en bouwden we een volledig nieuwe careersite, waarin het verhaal over werken (en vooral de wijze waarop) bij Vodafone helemaal centraal staat. Vanzelfsprekend door eigen medewerkers aan het woord te laten, maar ook met een opvallende mentaliteitstest waarmee bezoeker op interactieve wijze kunnen ervaren welke mentaliteit je moet hebben om bij Vodafone te komen werken. Probeer ‘m anders even zelf.

Hoe kunnen we jou helpen?

Ons team kan elke uitdaging op de arbeidsmarkt aan. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Ik wil kennismaken

Meer werk

Kennismaken?

Bedankt voor je interesse in onze dienstverlening. Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen een dag contact met je op. Je kunt ook een e-mail sturen naar enquiries@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Opdrachtinformatie

Validatie

Wat ik nog wilde zeggen…

Heb je een vraag, suggestie, recept voor onze chef of gewoon een goed idee? We horen het graag! Vul onderstaande gegevens in of stuur een mailtje naar contact@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Vraag / Suggestie / Idee / …

Validatie

Sluiten