Wie sterk is, moet ook slim zijn.

Probleemstelling

Het Korps Commandotroepen vormt de elite-eenheid van de Koninklijke Landmacht. En dus komen alleen de stoerste en sterkste militairen door de fysieke toelatingstest. Dat is tenminste de perceptie van velen bij het horen van het woord ‘commando’. Beelden van een jonge Arnold Schwarzenegger die in zijn eentje een rebellenleger een kopje kleiner maakt, verschijnen al gauw op het netvlies. En daar is het Nederlandse Korps Commandotroepen in Roosendaal niet bepaald blij mee.

Wat vrijwel niemand weet, is dat een commando vooral over de nodige mentale kracht moet beschikken. Een gezonde en sportieve kandidaat hoeft de fysieke toelatingseisen niet te vrezen; juist op het mentale aspect blijken veel kandidaten ongeschikt te zijn. Kunnen omgaan met onverwachte en zeer wisselende omstandigheden, geconcentreerd blijven na een paar nachten weinig slaap, presteren onder druk en stressbestendigheid blijken in de praktijk grotere drempels om te nemen dan een extra setje push ups of sit ups. Aan ons de vraag om dit tussen de oren van de doelgroep te krijgen.

Strategie

Om bestaande vooroordelen bij de huidige, mediawijze doelgroep te ontkrachten is simpelweg roepen dat de werkelijkheid anders is, niet voldoende. In samenwerking met Steam ontwikkelden we een effectieve tweetrapsraket: via TV commercials op National Geographic konden kandidaten met eigen ogen zien welke mentale beslissingen commando’s moeten maken in hun werk, waarna ze op de landingspagina werkenbijdefensie.nl/commando via een online experience dit op interactieve wijze zelf konden ervaren.

Concept

Het concept gaat uit van de term ‘special forces’, niet als naam voor het Korps Commandotroepen maar als omschrijving van de mentale eigenschappen die commando’s (moeten) bezitten. In de online experience kunnen een aantal van deze eigenschappen worden getest, in een gesimuleerde Hostage release operation die dezelfde stappen doorloopt als een echte actie van een groep commando’s. In de opdrachten Briefing, Oriëntatie en Vriend of Vijand testen we deelnemers onder meer op hun geheugen, richtingsgevoel, informatieverwerkingscapaciteit en scherpe blik. Het eindresultaat moet de deelnemer voldoende inzicht geven om zich e melden voor de Kennismakingsdagen van het Korps Commandotroepen, of eerst nog even de sportschool… euh studieboeken in te duiken.

Hoe kunnen we jou helpen?

Ons team kan elke uitdaging op de arbeidsmarkt aan. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Ik wil kennismaken

Meer werk

Kennismaken?

Bedankt voor je interesse in onze dienstverlening. Vul onderstaand formulier in en we nemen contact met je op. Je kunt ook een e-mail sturen naar enquiries@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Opdrachtinformatie

Validatie

Wat ik nog wilde zeggen…

Heb je een vraag, suggestie, recept voor onze chef of gewoon een goed idee? We horen het graag! Vul onderstaande gegevens in of stuur een mailtje naar contact@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Vraag / Suggestie / Idee / …

Validatie

Meld je hieronder aan voor de Maximum update!

We houden je vervolgens maandelijks op de hoogte van de laatste recruitment insights, trends, interessante cases en het reilen en zeilen binnen Maximum!

Persoonlijke informatie

Validatie

Waar kunnen we je mee helpen?

Klanten van Maximum zijn koning. Op het gebied van serviceverlening vinden we het belangrijk dat onze klanten op ieder moment om onze assistentie kunt vragen. Dat kan uiteraard direct via uw contactpersoon, of door onderstaand formulier in te vullen. Maar ook per mail (support@maximum.nl) of telefoon (+31 10 284 20 21) staan we voor u klaar!

Persoonlijke informatie

Hulpvraag

Validatie

Sluiten