Laat de natuur het werk doen

Probleemstelling

Eneco is een van de grootste energiebedrijven van Nederland. Ze ondervindt moeite om voldoende startende en ervaren professionals op hbo- en wo-niveau aan zich te binden. Daarnaast heeft Eneco duurzaamheid hoog in het vaandel staan, maar is dit nog niet voldoende bekend bij haar doelgroep.

Doelstelling is om Eneco te positioneren als een aantrekkelijke werkgever waar duurzaamheid en innovatie centraal staan, door de doelgroep dit op interactieve wijze te laten ervaren. En wel op zo'n manier dat ook die ervaring duurzaam is en beklijft.

Campagne fotografie van de advertenties
Campagne fotografie van de advertenties

Strategie

Eneco is niet het enige bedrijf dat waarden als ‘duurzaamheid’ en ‘innovatie’ omarmd heeft. Maar dat Eneco het echt serieus neemt, blijkt wel uit haar mission statement: een volledige duurzame energievoorziening in 2030.

Hieruit volgde het inzicht dat vooruitgang natuurlijk is bij Eneco. Letterlijk, aangezien medewerkers samenwerken met de natuur om bij te dragen aan een mooiere toekomst. En voor die ambitie zoekt Eneco medewerkers die zelf ook willen en durven vernieuwen.

In diverse innovatieve projecten doen de wind, de zon, het zeewater en zelfs de mest van koeien al goed werk voor het energiebedrijf. Nu jij nog. Dat werd de kernboodschap van onze campagne.

Creatief concept

We kozen ervoor om niet te vertellen dat Eneco een duurzaam en innovatief bedrijf is, maar dit direct te bewijzen in de arbeidsmarktcampagne.

Voor elk van de verschillende typen duurzame energie waar Eneco actief in is – windenergie, zonne-energie, biomassa, aardwarmte, getijdenwerking – creëerden we een uiting die de kracht van de natuur centraal stelt. Met bijzondere fotografie grijpen we de aandacht van de doelgroep, met de veelbelovende boodschap laten we die niet meer los.

Naast een printcampagne, videobanners en complete recruitmentsite ontwikkelden we onder meer een opvallende cultuurtest (de Eneco Match Machine) en bijzondere abri’s, die gebruikmaakten van de zon om onze boodschap op straat te projecteren.

Via de Eneco Matchmachine kun je bepalen of je bij de werkgever Eneco past. Een interactieve preselectietool die de bedrijfscultuur van Eneco duidelijk maakt.
Campagne fotografie & video gebruikt in verschillende uitingen zoals banners, posters en de website.
Verschillende varianten van de campagne
Stills uit de video's

Hoe kunnen we jou helpen?

Ons team kan elke uitdaging op de arbeidsmarkt aan. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Ik wil kennismaken

Meer werk

Kennismaken?

Bedankt voor je interesse in onze dienstverlening. Vul onderstaand formulier in en we nemen contact met je op. Je kunt ook een e-mail sturen naar enquiries@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Opdrachtinformatie

Validatie

Wat ik nog wilde zeggen…

Heb je een vraag, suggestie, recept voor onze chef of gewoon een goed idee? We horen het graag! Vul onderstaande gegevens in of stuur een mailtje naar contact@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Vraag / Suggestie / Idee / …

Validatie

Meld je hieronder aan voor de Maximum update!

We houden je vervolgens maandelijks op de hoogte van de laatste recruitment insights, trends, interessante cases en het reilen en zeilen binnen Maximum!

Persoonlijke informatie

Validatie

Waar kunnen we je mee helpen?

Klanten van Maximum zijn koning. Op het gebied van serviceverlening vinden we het belangrijk dat onze klanten op ieder moment om onze assistentie kunt vragen. Dat kan uiteraard direct via uw contactpersoon, of door onderstaand formulier in te vullen. Maar ook per mail (support@maximum.nl) of telefoon (+31 10 284 20 21) staan we voor u klaar!

Persoonlijke informatie

Hulpvraag

Validatie

Sluiten