Een zilveren Effie winnen. Je moet het maar kunnen.

Photo of Mark Van Buuren

Mark Van Buuren

Managing Director

Samenwerking tussen Steam en Maximum levert zilveren Effie op voor werkgeversmerk Defensie.

Een zilveren Effie winnen. Je moet het maar kunnen.
Capelle aan den IJssel – 8 oktober 2014

Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Effie-awards, de prijzen voor effectieve marketingcommunicatie, heeft de campagne ‘Werken bij Defensie. Je moet het maar kunnen’ een zilveren Effie behaald. De prijs is een prachtige bekroning op twee jaar hard werken in het samenwerkingsverband tussen Defensie, Steam en Maximum.

De uitdaging

Van vier merken één nieuw merk maken. Zo luidde de opdracht van het ministerie van Defensie, een van grootste werkgevers van Nederland, aan de bureaus Steam en Maximum. In 2010 besluit het ministerie dat alle werving voor de krijgsmacht in de toekomst onder één noemer moet plaatsvinden. Een herpositionering ingegeven door opgelegde bezuinigingen, waarbij een forse besparing gerealiseerd moet: ongeveer de helft van de voormalige vier campagnebudgetten bij elkaar. Tot 2012 verzorgen de vier krijgsmachtdelen – Marine, Luchtmacht, Landmacht en Marechaussee – hun eigen werving, met eigen massamediale campagnes en vanuit eigen werkgeversmerken. In 2012 start de nieuwe campagne met één overkoepelende afzender: Werken bij Defensie. Je moet het maar kunnen.

Indrukwekkende resultaten

Nu, twee jaar later, is de herpositionering van vier krijgsmachtsdelen naar één sterk werkgeversmerk Defensie aantoonbaar geslaagd:

·     De geholpen naamsbekendheid is gestegen van 84 naar 93%;
·     De overweging om bij Defensie te werken is verbeterd van 15 naar 37%;
·     De campagneherinnering is toegenomen van 31 naar 69%.

En dat met een lager budget, een reorganisatie bij Defensie en een stevige wervingsdoelstelling. Defensie heeft zich, ondanks het economisch tij en soms negatief sentiment rondom de organisatie, succesvol teruggevochten op de arbeidsmarkt. Een resultaat dat dan ook terecht beloond werd met een zilveren Effie in de categorie Merkcampagne.

Photo of Mark Van Buuren

Mark Van Buuren

Managing Director

Volgende artikel

Share this.

“Een zilveren Effie winnen. Je moet het maar kunnen.”

Kennismaken?

Bedankt voor je interesse in onze dienstverlening. Vul onderstaand formulier in en we nemen contact met je op. Je kunt ook een e-mail sturen naar enquiries@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Opdrachtinformatie

Validatie

Wat ik nog wilde zeggen…

Heb je een vraag, suggestie, recept voor onze chef of gewoon een goed idee? We horen het graag! Vul onderstaande gegevens in of stuur een mailtje naar contact@maximum.nl

Persoonlijke informatie

Vraag / Suggestie / Idee / …

Validatie

Meld je hieronder aan voor de Maximum update!

We houden je vervolgens maandelijks op de hoogte van de laatste recruitment insights, trends, interessante cases en het reilen en zeilen binnen Maximum!

Persoonlijke informatie

Validatie

Waar kunnen we je mee helpen?

Klanten van Maximum zijn koning. Op het gebied van serviceverlening vinden we het belangrijk dat onze klanten op ieder moment om onze assistentie kunt vragen. Dat kan uiteraard direct via uw contactpersoon, of door onderstaand formulier in te vullen. Maar ook per mail (support@maximum.nl) of telefoon (+31 10 284 20 21) staan we voor u klaar!

Persoonlijke informatie

Hulpvraag

Validatie

Sluiten